Китай предлага данъчни облекчения за слънчева енергия

Китай предложи данъчни облекчения за производителите на продукти за соларна енергия в опит за спасяване на страдащия сектор, а също и като част от опитите си за справяне със замърсяването.

Производителите ще си получават обратно 50% от данъка върху добавената стойност от 1 октомври 2013 г. до 31 декември 2015 г., обяви държавната агенция Синхуа.

Китайските фирми се оформиха като основни участници в бизнеса със слънчева енергия през последните години. Но слабото търсене и търговските войни доведоха до свръхкапацитет, оставяйки водещите фирми затънали в огромни дългове.

Panels_being_manufactured_at_a_Suntech_plant_

Според доклад на Синхуа, десетте най-големи соларни производители имат общо 100 млрд. юана дългове (12 млрд. евро).

През последните години икономиките по целия свят, особено развитите страни, се насочиха към въвеждане на възобновяеми енергийни източници. Китайските фирми бързо се ориентираха и се включиха в пазара, като се превърнаха във водещи играчи в сектора. Но силният спад на цените в съчетание със забавянето на търсенето, породено от икономическата криза, накърни глобалния соларен бизнес и китайските фирми закономерно поеха основната тежест.

Освен всичко се разгоряха и търговски войни, в рамките на който САЩ и ЕС обвиниха китайските фирми в нелоялна конкуренция – дъмпинг на пазара на соалрни продукти. Китай, естествено, отрече тези обвинения, но въпреки всичко търговските спорове накърних допълнително соларния сектор в страната.

Франция дава 7000 евро за електромобил и 4000 за хибрид през 2014

Франция ще дава до 7000 евро бонуси за придобиване на електрическиа втомобил и до 4000 евро за хибрид през 2014 година. Това сочат данните от проекто-бюджета на страната за 2014 година. Стимули ще има и за нискоемисийни превозни средства от традиционния вид. Сумата на бонусите се увеличава според степента на икономичност. Обратното, санкции във вид на все по-тежки данъци са предвидени за колите, които бълват повече вредни емисии.

MINI-E-Electric-CAR_85

Бонуси за хибридни и електрически автомобили за 2014 г.:

  • -Електрически автомобили: 7000 евро (со 25% от стойността)
  • -Хибридни превозни средства:  4000 евро

Бонуси за нискоемисийни автомобили:

  • -Превозни средства до 5 г/км:  7000 евро
  • -Превозни средства между 51 и 60 г/км: 4500 евро
  • -Превозни средства между 61 и 90 г/км: 550 евро
  • - Превозни средства между 91 и 105 г/км: 200 евро

Превозните средства с емисии в диапазона 106 до 130 г/км. остават в т. нар. неутрална зона.

За замъсрсяващите коли пък има санкции – данъци, които се утежняват според степента на замърсяване:

  • От 131 до 135 г/км: 150 евро данък
  • От 136 до 140 г/км: 250 евро данък
  • От 141 до 14г/км: 500 евро данък
  • От 146 до 150 г/км: 900 евро данък
  • От 151 до 155 г/км: 1600 евро
  • От 156 до 175 г/км: 2200 евро
  • От 176 до 180 г/км: 3000 евро
  • От 181 до 185 г/км: 3600 евро
  • От 186 до 190 г/км: 4 000 евро
  • От 191 до 200 г/км: 6500 евро

За автомобили излъчват повече от 200 г/км данъчната тежест достига 8000 евро.

Русия оставя в ареста всички активисти на Грийнпийс от нефтената платформа „Приразломная“

Руският съд е наредил последните осем активисти на Грийнпийс да бъдат задържани за два месеца след протеста им срещу арктическите офшорни сондажи, обяви еко-групата в неделя. Това разби всяка надежда, че някои от активистите могат да бъдат освободенипо-скоро.

Властите задържаха всичките 30 членове на групата за натиск, които бяха на борда на Arctic Sunrise при опитите на активистите да се качат на нефтената платформа „Приразломная“, собственост на държавната „Газпром“, на 18 септември.

От тях 22-ма души бяха задържани, включително и фотограф на свободна практика и членове на екипажа. Те ще са в ареста до 24 ноември. Следователите работят по обвинение в пиратство.

GP04SRL_press

Пиратството се наказва с до 15 години затвор в Русия. Президентът Владимир Путин заяви миналата седмица, че активистите очевидно не са пирати, но са нарушили международното право – което предполага, че могат да бъдат изправено пред по-леки обвинения.

Грийнпийс, която описва съдебните дела като напомнящи за съветската епоха с тактики на сплашване, казва, че почти няма знаци за промяна от Кремъл.

„От това, което виждаме в съда в Мурманск,….нищо не се е променило в позицията на властите“, коментира Владимир Чупров, ръководител на еко-групата. „Не е имало нападение, това е мирен протест, за който ( ние ) бяхме предупредили властите“, каза един от активистите – Дмитрий Литвинов – пред съда.

Финландската активистка Сини Саарела – един от двамата души, които се опитаха да се качат на платформата, отрече обвиненията в пиратство. „Аз не съм пират“, каза тя в съдебната зала, според Twitter съобщение на Грийнпис.“Добивът на нефт в ледовете е огромна заплаха за околната среда и навсякъде по света.“

Грийнпийс казва, че научните доказателства показват, че разлив на петрол от „Приразломная“ би засегнал териториите на повече от 4500 км. от бреговата линия на Русия.

ИКТ индустрията създава нов еко-рейтинг за мобилни устройства

Нова схема за еко-рейтинг на мобилните устройства разработват ИКТ експертите, които участваха срещата „Седмица на зелените стандарти“, организирана от Международния съюз по телекомуникации миналата седмица.

Предложеният еко-рейтинг ще може да обхваща различни мрежи, производители и ще е с наднационален характер. Той ще дава възможност на потребителите да вземат информирани решения за покупката на устройства на базата на стандартизирана оценка на въздействието върху околната среда.

mobiledevices

Сред организациите, работещи по тази нова стандартизация, са производителите на различни устройства Alcatel-Lucent, Apple, BlackBerry, Fujitsu, Huawei, Motorola, Nokia и Samsung, операторите AT&T, Orange, KPN, Telefonica и Vodafone, както и партньори от бранша, включително GSMA.

За индустрията новата схема ще означава опростяване на процеса на събиране и обработване на данните за екологичното въздействие. За потребителите схемата ще предоставя лесен за разбиране набор от данни за надеждна оценка, която да им позволява да избират мобилни устройства с по-ниско въздействие върху околната среда.

Критериите, които се разглеждат при разработването на новата , включват:

  • въглероден отпечатък;
  • живот на батерията;
  • използването на вредни химикали и редки метали;
  • опаковки;
  • възможности за рециклиране.

Стандартът ще бъде разработенс  приоритизиране на принципи като оценка на целия жизнен цикъл, простота, прозрачност, изпълнимост и възможност за контрол.

„Telefonica използва екологични критерии, включително потреблението на енергия, емисиите на CO2 и рециклирането, за оценка и избор на устройствата, – каза Франсиско Монталво, директор за мобилните устройства в Telef?nica. – . Ала ние срещнахме големи трудности заради липсата на обща методология, която да е приложима за всеки производител, така че всички еднакво да съобщават данните за своите устройства. Очевидно е силна необходимостта от обща рамка, която да позволи това да се случи на индустриално равнище“.

Започва изграждането на най-голямата фотоволтаична система в Сингапур

Phoenix Solar Pte ще проектира и изгради фотоволтаична (PV) система за предприятието C M M Marketing Management, за която се смята, че ще бъде най-голямата фотоволтаична инсталация в Сингапур при завършването си.

phoenix-solar

Състояща се от 118 400 квадратни фута пространство (11 000 квадратни метра) с 1.2MWp номинален капацитет, системата ще бъде изградена върху покрива на корпоративната централа на C M M Marketing Management и нейния централизиран дистрибуционен център.

Фотоволтаичната система ще започне да произвежда зелена енергия до края на 2013 г. Тя ще покрива поне 15% от потреблението на електроенергия на CMM. Освен това системата ще спести 730 метрични тона CO2 от газовите електроцентрали на Сингапур.

Реализацията на подобен проект е съществена за създаването на репутация на фирмата из Югоизточна Азия, сподели Бернд Кьолер, изпълнителен директор на компанията-майка Phoenix Solar AG.

Изграждането на инсталацията ще отнеме една година.

SSE Hydro: прозрачна и енергийно ефективна концертна зала

SSE Hydro не е язовир и не е подводница – това е най-новата обществена сграда в Шотландия, специално построена за сценични събития, която през следващите години ще бъде домакин на някои от най-големите музиканти в света. Освен с атрактивната си външност, тя се отличава с висока степен на енергийна ефективност. Система за еастествена вентилация намалява потреблението на енергия, а прозрачната фасада спестява енергия от осветление.

SSE-Hydro-00

При капацитет от 12 000 места за гости в тази деликатно изглеждаща постройка всъщност няма нищо малко и крехко. Винаги, когато се строи структура с такава мощност, е задължително да има сериозен ресурс за задоволяване на потреблението на енергия. Тук обаче са интегрирани проектни стратегии, които ще сведат до минимум въглеродните емисии на SSE Hydro.

SSE-Hydro-01

Конструкцията с местата за сядане е оформена като амфитеатър и оградена с 1400-тонна покривна система от стомана, обвита в прозрачни пана от стъклопакет. Според дизайнерите, може да се каже, че „фасадата е прозрачна за използване на естествената светлина, но и анимира сградата, каото позволява да се вижда движението на хората вътре и излагайки а показ драматичната структура, която поддържа нивата на сядане в рамките на залата“. Пространствата са защитени от слънчевото затопляне чрез затъмняваща шарка върху стъклопакетите.

SSE-Hydro-02

В допълнение към използвнето на много дневната светлина SSE Hydro съчетава естествена и механична вентилация за намаляване на потреблението на енергия. „Свежият въздух навлиза във вътрешността на сградата над входовете и се вентилира на високо ниво за създаването на бриз, който да охлажда разгорещените зрители на концертите, без използване на допълнителна енергия.

SSE-Hydro-03

За намаляването на въглеродния отпечатък на сградата дизайнерите са се постарали да включат и косвени фактори. Постройката е достъпна по множество начини чрез обществения транспорт, така че да не се налага на посетителите да карат автомобили, за да дойдат на концерт.

Холандска вятърна турбина събра 1 млн. евро чрез обществено финансиране само за 13 часа

Дали е възможно общественото финансиране да бъде бъдещето на възобновяемите енергийни източници? Windcentrale, холандска компания за чиста енергия, която помага на хората да инвестират инидивидуални във вятърни турбини, смята, че това може да е точно така.

wind-turbine-sky1

Само за 13 часа компанията събра  1 300 000 евро от общо 1700 холандски домакинства – всички желаещи да закупят акции в една вятърна турбина в центъра на Холандия. Всяка от 6648-те акции представлява около 500 киловатчаса чисто електричество годишно. Те се продават на цена от 200 евро на брой.

От 2012 г. насам Windcentrale изкупува големи вятърни турбини от разработчици на проекти, енергийни компании и финансови институции. За първите им две турбини били нужни 2 и половина месеца, за да се намерят купувачи за общо 20 000 акции. Именно затова популярността на най-новия им проект кара основателите Харм Рейцма и Анн Янсенс да се вълнуват много за бъдещите възможности. В интервю пред Renewable Energy World Рейцма обяснява, че крайната цел е да се постигне растеж на енергията от възобновяеми източници в Холандия чрез радикална промяна на начина, по който обикновените хора разглеждат вятърните турбини. Ако човек инвестира лични средства във вятърна енергия, той има причина да прави повече за развитието на чистата енергия и ще настоява държавата и дружествата за комунални услуги да работят в тази посока.

Електромобил счупи световния рекорд за бързо ускорение: 0-100 км/ч за 2,15 секунди!

Кой казва, че електрическите превозни средства не могат да са по-яки от колите с ДВГ? Един състезателен отбор от DU Telft в Холандия току-що счупи световния рекорд за бързо ускорение и то именно с електромобил. Колата ускори от 0 до 100 км/ч за  невероятно краткото време от 2,15 секунди. Предишният световен рекорд беше 2,68 секунди.

ev_record_2

Студентите счупиха световния рекорд със своята самостоятелно изградена състезателна кола DUT12 с пълно задвижване на четирите колела и с тегло само сто четиресет и пет килограма. Колата е построена за конкурса Formula Student – ежегодно студентско състезание по инженеринг във Великобритания.

„Направихме колата малко по-лека, където е възможно, но по-голямата разлика е в електрическите двигатели. В състезанието Formula Student ни беше разрешено те да развиват до 114 конски сили. Двигателите, които използвахме сега, всъщност са много по-мощни, което означава, че трябва да ги ограничаваме по време на състезанието. Сега използвахме максималната им мощност. Тя възлиза на 135 конски сили, по около 33 конски сили на двигател, и почти по една конска сила за всеки килограм от теглото на колата“, каза Гихин Мок от състезателния екип.

Пилотът на колата за счупването на световния рекорд пък беше жена – 24-годишната Марли Куиперс.

ev_record_1

Бизнесът не се справя със зелените предизвикателства

Повече от две трети от изпълнителните директори по света смятат, че бизнесът не прави достатъчно за справяне с глобалните „зелени“ предизвикателства. Мнозинството казват, че са им необходими повече стимули за предприемане на действие. Данните са от скорошен доклад на ООН.

От 1000 анкетирани изпълнителни директори за доклад на Глобалния договор на ООН, 93 процента са заявили, че екологичните, социални и управленски въпроси са важни за бъдещето на техния бизнес. 78 на сто разглеждат устойчивите практики като път към растежа и иновациите. 79 на сто заявяват, че зелените практики носят конкурентно предимство в тяхната индустрия.

http://www.dreamstime.com/stock-image-green-global-business-image2583041

Но докато 84 процента са заявили, че предприятията трябва да играят водеща роля в борбата с проблемите на устойчивостта, има и доста пречки за това – свиването на финансовите ресурси, многозначното отношение на клиентите и трудностите в оправдаването на разходите. Всичко това са пречки за постигането на напредък спрямо предишното проучване през 2010 година.

Финансите се определят като най-голямата бариера – това е проблем за повече от половината от анкетираните. 40 на сто казват, че лошите икономически условия правят трудно за компаниите да „вградят“ устойчивостта в основния си бизнес. Почти две трети от изпълнителни директори заявяват, че не могат с точност да остойностят устойчивостта. Това се смята за втората по големина пречка за постигане на напредък.

Изпълнителните директори също така казват, че бизнесът е постогнал малък напредък в убеждаването на потребителите, че устойчивостта е нещо, което „трябва да присъства“. Почти половината мениджъри смятат, че потребителите винаги ще разглеждат устойчивостта едва след факторите цена, качество и достъпност.

Соларната индустрия в САЩ се мъчи да разреши търговския си спор с Китай

Група американски соларни компании са представили план за прекратяване на проточилия се търговски спор между САЩ и Китай, който включва предложение китайските компании да създадат фонд, който да спомогне за развитието на американския соларен пазар.

Базираната във Вашингтон „Solar Energy Industries Association“ ( SEIA ) казва, че е работила „зад кулисите“ няколко месеца, заедно с Вашингтон и Пекин, в опит да разреши настоящия спор.

Той доведе до това, че САЩ наложи митнически тарифи в размер до 250 на сто върху соларния внос от Китай, твърдейки, че производителите в азиатската страна са се възползвали от държавни субсидии и предлагат „дъмпингови“ продукти на американския пазар. През юли Китай наложи мито от 57 на сто върху поликристалния силиций внос от САЩ.

china-solar-manufacture-600

При липсата на изгледи за край на спора SEIA представи своето собствено решение, което е въз основа на резултатите от търговски спор от 2002 г, при който бе създаден специален фонд, който да компенсира бразилски фермери, след твърдения за нелоялни американските субсидии за памук.

В момента китайските компании купуват силиция от трети страни, за да заобиколят търговските санкции на САЩ. Но SEIA смята, че вместо това трябва да се използват въпросните „допълнителни пари“, за да се създаде фонд, който ще бъде от полза за соларните производители в САЩ. Идеята включва и предложение за създаване на Соларен институт за развитие, който да се фокусира върху разширяване на пазара в САЩ.

В замяна китайското правителство следва да сложи край на антидъмпинговите и изравнителни мита за полисилициевия внос от САЩ, предвижда планът. Това ще премахне заплахата от изкуствени увеличения на разходите за ключовата суровина. От своя страна и САЩ ще преустанови своите антидъмпингови и изравнителни мита.

Президентът на SEIA и главен изпълнителен директор Рьоне Реш казва, че сделката бъде „победа и за двете страни в спора“. „Това всъщност ще намали разходите на китайските производители за износ на соларни клетки и модули за Съединените щати, и в същото време ще подобри способността на производителите в САЩ  да се конкурират честно и равнопоставено. Всичко това ще отстрани съществуващите и бъдещите съдебни рискове и разходи за китайските и американските фирми“, каза той в изявление.

Как да живеем екологично

Alkira House е енергийно и водно самодостатъчнаAlkira House е енергийно и водно самодостатъчна

Alkira Resort House смая света на дизайна, когато „изплува“ като странен... »

Небостъргач в Лондон ще бъде построен от отпадъците на своите обитателиНебостъргач в Лондон ще бъде построен от отпадъците на своите

Chartier-Corbasson разкри плановете си изграждането на внушителен... »

Устойчивите сгради са с не повече от 5% по-скъпи от „обикновените“Устойчивите сгради са с не повече от 5% по-скъпи от „обикновените“

Колко по-скъпи са устойчивите сгради от онези, които не попадат в тази... »

[→YD Recent Posts Widget]

реклама

реклама

Приятели на GreenTech.bg