ЕИБ дава 450 млн. евро за нова офшорна ферма в Германия

Европейската инвестиционна банка ще осигури 450 млн. евро за вятърноенергийната ферма Butendiek, която ще е един от най-големите офшорни проекти до този момент в немската част на Северно море. Паркът ще има 80 турбини. Той ще има общ изходен капацитет от 288 MW. Амбициозният проект ще струва общо около 1,4 млрд. евро.

Deepwater2

Butendiek ще бъде изграден на 53 км навътре в морето спрямо брега на Шелсвиг-Холщейн и на 32 км. западно от остров Силт. Строителните дейности ще започнат през първата половина на 2014 и ще продължат до средата на 2015. Операторът ще е WPD Group, специализиран във възобновяемата енергия, отчасти точно във ветроенергийни проекти.

Освен ЕИБ датската правителствена кредитна агенция Eksport Kredit Fonden (EKF), KfW и девет търговски банки ще вземат финансово участие в тази вятърна ферма. Като водещ мениджър на проекта KfW IPEX Bank ще организира финансирането съвместно с Bremer Landesbank и Unicredit. Заемите ще възлизат общо на 940 млн. евро. Останалото финансиране ще дойде от консорциум от инвеститори, сред които Industriens Pension, Marguerite, PKA, Siemens Project Ventures, WPD.

ЕИБ е един от най-големите източници на финансиране за възобновяема енергия в Европа и до този момент е предоставила за ветроенергийни проекти заеми на обща стойност 3,8 млрд. евро.

Британците вкараха нов стандарт за фотоволтаичните инсталации

Инсталаторите на фотоволтаични панели във Великобритания ще бъдат задължени да се придържат към строги нови стандарти за работата си през следващите месеци. Целта на новите регламенти е да се гарантира, че инсталациите са в крак с най-новите технологични разработки.

installing-solar

Министърът по изменението на климата Грег Баркър представи новото ръководство за инсталиране на слънчеви фотоволтаици и основен ъпдейт на стандарта MIS 3002 за изпълнителните на проекти за фотоволтаични слънчеви системи. Инсталаторите ще трябва да следват тези нови норми, за да получат сертификатите, които са необходими, за да могат потребителите да се възползват от преференциалните тарифни стимули.

Всеки инсталатор, желаещи да предлага преференциалните тарифи на клиентите си, трябва да получи MCS акредитация. От май фирмите, които се регистрират за одобрение по схемата, ще трябва да се придържат към новите стандарти, а онези, които вече имат одобрение по MCS, ще трябва да докажат, че следват най-добрите практики през следващия оценителен период.

Соларните фотоволтаични технологии са част от нашата реалност – те не са вече някакъв скъп продукт за идеалисти, а достъпна и атрактивна възможност, обоснова се еко-министърът.

Основните промени в актуализацията включват по-голям акцент върху прогнозирането на производителността на системата, което изисква монтажниците да вземат под внимание фактора на засенчването. Той може да има значително въздействие върху генерацията. Освен това новият стандарт налага норми за здравина, които да гарантират, че соларните панели могат да издържат на силата повдигане от вятъра. Новата регулация включва и опростен метод за изчисление с работни примери и насоки за това как по-добре да се предвидят изискванията за системата за закрепване.

Приложение на Ford показва местата за зареждане на електромобили в САЩ

Водачите на електрически коли от марката Ford в САЩ ще могат да получават получи информация в реално време за това къде могат ад заредят своите автомобили. Това е възможно чрез ново смартфон приложение на компанията.

wheels-fusion-energi-300Производителят черпи информация от компанията за картиране на местата за зареждане на електромобили PlugShare. Данните се подават към софтуерното приложение MyFord Mobile App.

Шофьорите могат също да търсят термини като “пица” или “мексиканска храна” и да намерят места за хранене, съчетани в най-близката точка за зареждане. Те могат и да си избират други дестинации, базирани на близостта до място за зареждане.

Приложението първоначално е бил създадено с идеята да съвпадне с пускането в САЩ на електрическия Ford Focus, за да позволява на собствениците на такова возило да проверяват състоянието на акумулаторните батерии и да изпраща сигнали, ако собственикът забрави да включи колата да се зарежда. Освен това програмата е „научена“ да показва и къде са достъпни най-ниските цени на електроенергията.

Компанията е сред 13 големи производителя, включително Google, Nissan и Siemens, които работят с американското министерство на енергетиката за насърчаване на мрежата от точки за зареждане на електрически коли из цялата страна.

Гел задържа влажността в почвата

Тази седмица в еко медиите се разгоря малък словесен пожар след новината, че една проста техника за задържане на вода помага на посевите и насажденията при засушаване. Техниката предполага полагането на полиетиленово фолио под повърхността на земята, на дълбочина, която позволява на кореновите системи да се разгърнат добре.

grass-with-water-silos

Земеделци и еколози възроптаха, че полагането на найлон под земята далеч не е екологично и че заравянето на полиетиленови материали тук и там повече вреди на природата, отколкото помага. Освен това самата процедура на полагане на такова фолио под земята на дълбочини от порядъка на 1 метър е тежка работа.

Покрай споровете се разчу за американска фирма, която предлага по-екологична алтернатива на полиетилена под земята. Нейният Water Silos представлява вещество, визуално приличащо на сол, което преминаване от твърдо състояние в гел при поемане на вода. Когато гелът се полага в основата на растение, той може да осигури постоянен източник на влага. Water Silos може да поеме вода, равна на до 500 пъти собственото му тегло. Водата се освобождава постепенно. Освен водата, гелът абсорбира и после отдава и хранителни вещества и торове. В зависимост от почвените условия той може да издържи до 8 години.

Water Silos е изграден на базата на хрантиелни полимери, затова е биоразградим и не замърсява околната среда.

„Когато хората поливат тревата, за съжаление, само 10% от тази вода ще се абсорбира от тревата – останалото се губи“, казват създателите на гела. С него обаче тревата ще поеме около 90% от водата, с която бива поливана, казват от фирмаа. Тревни площи, които се обработват с този гел, могат да се поливат рядко – до два пъти на месец, което пък значи огромно спестяванена водни ресурси – до 75% намаление на водата за поливане. Гелът е естествен, екологичен и щади околната среда, не оставя никакви остатъци или вредни вещества при реазграждането си. Одобрен е от щатската агенция за безоасност на храните.

Китай определя график за екологични норми за горивата

car-emissionsПравителството в Китай определи график за петролните компании, свързан с предооставянето на по-чисти горива в национален мащаб, съобщи агенция Синхуа. Новите стандарти обаче няма да станат задължителни още поне четири години, въпреки нарастващото обществено недовослтво заради задушливия въздух в големите градове.

Дебел смог покрива много от големите китайски градове през последните седмици. Автомобилни емисии са сред основните фактори за замърсяването.

Новият стандарт ще касае бензина за автомобили, при който съдържанието на сяра има „тавам“ в рамките на 10 части на милион (PPM). Стандартът трябва да влезе в сила до края на годината, но има гратисен период до края на 2017 г., според Синхуа.

Досега Пекин е единственият град в Китай, приел такъв стандарт, който се равнява на европейския Euro V.

Прекомерните нива на замърсяване накараха властите в Пекин да приложат серия от временни спешни мерки, като спиране на 103 силно замърсяващи фабрики и спиране на 30 на сто от държавните превозни средства. Въпреки тези стъпки въздухът на столицата остава опасно мръсен вече много дни.

Освен за бензина ще има и нов стандарт за дизеловото гориво,  който ще ограничи съдържанието на сяра в рамките на 10 PPM. Той ще влезе в сила през юни тази година, но също ще има 4-годишен гратисен период.

330 GW глобален фотоволтаичен капацитет до 2020 г.

Небето е единствената граница за растежа на фотоволтаичния пазар, който се очаква да се утрои до 2020 г., според доклад на лондонската анализаторска фирма GlobalData. Според него растежът ще се стимулира от две основни сили. Предизвикателства обаче не липсват – главно проблеми със съществуващата мрежова инфраструктура.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

До 2020 г., казват анализаторите на компанията, кумулативният световен капацитет на инсталираните фотоволтаични системи ще нарасне от около 97 GW през 2012 г. до 329,8 GW. Това означава, че през целия осемгодишен период ще има растеж средно от 16,5%.

Растежът на PV на индустрията ще се стимулира от два основни сили, според констатациите от проучването.

Първо, на макро ниво, глобалните цели за енергийна сигурност, стабилност и независимост подтикват правителствата както в развитите, така и в развиващите се пазари, да насърчават възобновяемите енергийни източници.

Второ, на миикро ниво, финансирането и стимулите, предлагани на соларната индустрия от правителствата и местните власти, както и схемите за финансиране за потребителите в съчетание с намаляването на разходите в резултат на технологичния напредък, тласкат напред PV пазара.

Технологията на тънкослойните филми, която се радваше на бързо стартиране във времето, когато цената на силициевите фотоволтаични компоненти бяхатвърде високи, сега вече губи конкурентното си предимство, казват анализаторите. Със спада на цените на силициевите модули в последно време глобалното търсене се измества към тази технология.

Днес всички говорят за бъдещето на ПП Пирин

Днес водещата екологична тема в страната ще е бъдещето на Природен парк Пирин.

От 11 часа в пресцентъра на БТА ще се проведе двучасова пресконференция по темата. Инициатор е Асоциацията на парковете в България. В дискусията ще участват представители на природозащитни организации, МОСВ, община Банско и др.

Поглед от планина Беласица към град Сандански. Снимка: CC: Васил Митов

Поглед от планина Беласица към град Сандански. Снимка: CC: Васил Митов

От 13 ч. пък еко-министърът Нона Краджова ще участва в кръгла маса на тема „Ски зона Банско – предизвикателства и развитие”. Мястото е читалище „Никола Вапцаров” в Банско. Организацията е на Инициативния комитет за развитие на ски-зона Банско и кмета на Община Банско. Поканени за участие са и министрите на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, на физическото възпитание и спорта Свилен Нейков, зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Добромир Симидчиев, представители на местната власт, на бизнеса, еколози, браншови и неправителствени организации.

 

Голяма ядрена авария ще струва на Франция 430 млрд. евро

Ядрен инцидент, подобен на този с реактора в японската АЕЦ във Фукушима, би струвал на Франция около 430 милиарда евро. Това е равно на 20 на сто на икономическата продукция на страната. Изводът е на френския институт за ядрена безопасност IRSN и се базира на негово проучване на възможното финансово въздействие от ядрена криза.

France_Information_France_Tourism

Голямо бедствие заради повреда на един от 58-те ядрени реактора във Франция ще доведе до замърсяване на околната среда с радиоактивни материали, принудително изселване на около 100 000 души, унищожаване на посевни култури и големи прекъсвания на електрозахранването, се казва в изследването.

„Една голяма авария би имала има ужасни последствия, но ние трябва да се справим с тях, защото страната няма да бъде унищожена, така че трябва да говорим за това, колкото и да ни е трудно,“ казва Жак Репусар, ръководител на IRSN.

По-голямата част от финансовите загуби ще са в резултат на увреждането на имиджа на Франция, казва институтът. Ядрена авария ще удари износа на френски деликатеси и туристическата индустрия в страната. Това би струвало на Франция около 160 милиарда евро. „Щетите за имиджа ще са значителни, почти толкова високи, колкото и радиологичните,“ казва Патрик Момал, икономист в IRSN, отговорен за изследването.

„Туризмът е важна дейност за Франция и преките щети ще ударят не само засегнатия район, но и цялата страна“. Дори френските продукти да не бъдат заразени, страхът на потребителите може да доведе до рязък спад в продажбите.

Това изследване е първият опит на френска публична институция да изчисли икономическата цена на ядрена катастрофа в страната, която може да се определи като една от най-зависимите от ядрената енергетика по света. Данните излизат почти две години след цунамито, което се вряза в ядрената централа Фукушима в Япония през март 2011 г.

IRSN е изчислил, че във Фукушима коства на Япония около 200 милиарда евро. Макар че разходите са огромни, „Япония се справя по-добре от Франция при подобни обстоятелства“, казва институтът. „Ветровете бяха благоприятни за японците в Япония, а международният туризъм не означава много; чуждестранните са предимно бизнес-туристи”, каза Момал.

IRSN и бившият икономист на Световната банка представиха два възможни сценария за бедствие при срив на един типичен 900-мегаватов (MW) френски ядрен реактор.

„Сериозен“ инцидент, оценен на 6 по 7-степенната скала на INES, използвана и от Международната агенция за атомна енергетика, би коствала на Франция около 120 милиарда евро или 6 процента от брутния вътрешен продукт на страната. Последиците – евакуацията на до 10 000 души от замърсени зони – биха били „управляеми“, според IRSN. „Голям“ инцидент, оценен на 7 по скалата на INES и подобен на Чернобилската катастрофа (1986) И тази във Фукушима (2011) обаче би било „катастрофа“, която „силно и трайно ще травмира страната“. Въздействието върху здравето от изпускането на радиоактивен материал ще бъде тежко, замърсяването на земята ще бъде дълготрайно, а ще бъдат засегнати и съседните страни.

Най-тежката ядрена авария във Франция е регистрирана през 1980 г. в Сен Лорен дьо Йо и е оценена на 4 по скалата на INES.

Изхвърлянето на риба ще бъде забранено

Европейският парламент гласува в подкрепа на реформите, които ще направят по-устойчива риболовната индустрия Ще бъде сложен край на порочната практика на изхвърлянето на риба.

Новата Обща политика в областта на рибарството (ОПОР) ще работи за ограничаване на прекомерния риболов и връщане на рибните запаси до устойчиви нива в срок до 2020. Членовете на ЕП гласуваха с 502 в подкрепа на реформите, 137 против и 21 въздържали се. Този ход е голяма победа за активистите срещу изхвърлянето на риба – практиката на хвърляне на мъртва риба обратно в морето – и се описва като повратна точка за опазването на рибните ресурси в европейски води.

fish0835

Новата политика, която ще влезе в сила през 2015 г., ще позволи на рибарите да уловят 15 милиона тона повече риба и да създадат 37 хиляди нови работни места, според германския евродепутат Улрике Родуст, който представи реформата.

Европейските данни показват, че 80 на сто на средиземноморските рибни запаси и 47% от рибните запаси в северните Атлантическия океан са жертва на прекомерен улов.

Едно от големите постижения в новата политика е забраната за изхвърляне на риба. Почти една четвърт от свръх-улова в ЕС се дължи на изхвърлянето на улов, а над половината от рибата, уловена в Северно море, се хвърля зад борда мъртва. Много риба се превръща в отпадък по този начин, защото има ограничителни квоти за улов и количеството хваната риба от някои видове не може да надвишава квотите, определени от държавите.

Съгласно новите реформи вместо да работят в рамките на определени от правителствата квоти, рибарите ще трябва да се придържат към „максимален устойчив улов” за даден вид (количеството съответства на възможността рибата да се възпроизвежда в рамките на една година) и да не надвишават този лимит. Изхвърлянето на умряла риба ще бъде незаконно. Ще има Многогодишни планове за управление на рибните запаси за осигуряване на устойчивост през цялата година и в дългосрочен план.

Toyota оползотворява батерии от хибриди в системи за енергиен мениджмънт

Промяната във фокуса на научните изследвания и стратегията за развитие на Toyota може да се окаже сериозен „заряд“ за новозараждащата се тенденция да се използват рециклирани батерии от хибридни превозни средства в системите за съхранение на енергия.

ev-charge

Тази концепция не е нова. Но Toyota обяви, че ще продава системи за управление на енергията, състоящи се от рециклирани батерии от хибридни коли, на своите търговци на автомобили из Япония. Е, това е свежо мислене. А Toyota е първият автомобилен производител, посветил свое бизнес-звено на интегрирани микрогрид системи с батерии.

Батерийните системи на Toyota ще използват никел-метал-хидридни батерии (NiMH) за съхраняване на до 10 киловат часа (KWh) електроенергия. Когато заработят, системите се очаква да помогнат на дилърите да пестят пари, да интегрират възобновяеми енергийни източници и да си осигуряват аварийно захранване.

Първите системи ще излязат на пазара през април и ще струват почти толкова, колкото нов Prius. Въпреки това системите ще бъдат много по-малки по размер (около 1,8 метра височина, 1,2 м. ширина и 1,2 м. дължина). Няма да бъдат мобилни, но със сигурност ще са гъвкави. Toyota ще ги предлага в комбинация със сградни системи за управление на енергопотреблението, слънчеви панели и др.

Тази способност за съхранение на електричество може да помогне на дилърите на автомобили да намалят потреблението на енергия по време на пиковите часове и дори да печелят от продажбата на ток обратно към мрежата. В действителност, след година тестване Toyota оценява, че комбинацията от системата за реагиране на търсенето с повишената енергийна ефективност може да намали разходите за електроенергия и газ наполовина при нейните дилъри.

Дали това не е бъдещето на аварийните генератори? Спестяването на пари е страхотно, но осигуряването на алтернативно електрозахранване може да бъде най-големият актив на системата, особено в Япония, където прекъсванията на електрозахранването заради земетресения и природни бедствия е често явление. Страната е изправена пред сериозни ограничения, особено след аварията във Фукушима.

Използването на аварийно захранване при бедствия вече е почти рутина за Toyota. Компанията даже има онлайн инструкции за използване на Prius като резервно захранване. Но новите системи разширяват видовете батерии, които могат да служат за целта. Toyota също така предвижда системата може да се използва за захранване на центрове за спешно реагиране при извънредни ситуации и за евакуационни заслони.

Toyota със сигурност е в авангарда на развитието на хибридни и електрически коли, ноновият й ход може да подобри икономиката в тази нова индустрия. А за целта ходът на Toyota идва съвсем навреме. Около 2 милиона хибридни автомобили се движат по света в момента, използвайки NiMH батерии. С ръста на новото поколение автомобили скоро авто-производителите ще се окажат изправени пред излишък от батерии – и изобилие от системи за управление на енергията.

Как да живеем екологично

Небостъргач в Лондон ще бъде построен от отпадъците на своите обитателиНебостъргач в Лондон ще бъде построен от отпадъците на своите

Chartier-Corbasson разкри плановете си изграждането на внушителен... »

Устойчивите сгради са с не повече от 5% по-скъпи от „обикновените“Устойчивите сгради са с не повече от 5% по-скъпи от „обикновените“

Колко по-скъпи са устойчивите сгради от онези, които не попадат в тази... »

Европейска рамка ще осигури сравнимост на еко-показателите на сградитеЕвропейска рамка ще осигури сравнимост на еко-показателите на

Европейската комисия прие серия от нови предложения, които имат за... »

[→YD Recent Posts Widget]

реклама

реклама

Приятели на GreenTech.bg